10,481.30 TRY BIST 100 BIST 100
4.65 USD Copper Copper
118.93 USD Iron Ore Iron Ore
380.00 USD Ship Dismantling Ship Dismantling
2,427.33 TRY Gold (gr) Gold (gr)

Libya'da Mahsur Kalan 396 İşçi Türkiye'ye Getirildi

Libya'da çalışan ve güvenlik nedeniyle tahliyeleri kararlaştırılan 396 Türk işçi daha yurda döndü.

Ubari kentinde faaliyet gösteren bir Türk şirketinde çalışan ve tahliye kararı sonrası Libya'dan ayrılmak üzere bekleyen işçilerden geri kalan 396 kişi, Dışişleri Bakanlığı'nın talimatıyla THY'den kiralanan uçakla Misrata'daki Gat Havaalanı'ndan İstanbul'a geldi.

Atatürk Havalimanı'ndaki pasaport işlemlerinin ardından yurda giriş yapan işçiler, yakınlarıyla buluştu.

ENKA İnşaat ve Sanayi A.Ş Ubari Elektrik Santrali Mekanik İşler Yöneticisi İsa Özinan, gazetecilere yaptığı açıklamada, şirketin bölgede 5 farklı yerde şantiyesi bulunduğunu anımsatarak, çatışmaların olduğu bölgedeki işçilerin daha önce tahliye edildiklerini söyledi.

İki hafta kadar önce 2 kabile arasında petrol paylaşımıyla ilgili çatışma çıktığını dile getiren Özinan, şunları ifade etti:

"Biz çatışma haberini alır almaz tahliye kararı aldık ve şantiyeyi toparladık. Güneye doğru gidip Cezayir sınırına, Gat Havaalanı'na geldik. Bize pazartesi uçağımızın geleceğini söylemişlerdi. Biz otobüslerle havaalanına geldiğimiz için otobüsler yetişmedi. Dolayısıyla tahliyemiz ertelendi, salı gününe kaldı. Salı gününden pazar gününe kadar Misrata şehrindeki otellerde kaldık.

Gat Havaalanı sürekli kullanımda olmayan, sadece transfer havaalanı olduğu için tabiki kısıtlı imkanlar vardı. Büfe falan yoktu tabi. Havaalanında yattık, kalktık. Ben x-ray cihazında yattım. Rahatsız olduk, çok sıkıntılı bir ortamdı ama kesinlikle silahlı bir müdahaleye maruz kalmadık."

Özinan, Gat Havaalanı'nda beklerken işçilerden İsmet Yalçın'ın (50) kalp krizi geçirerek hayatını kaybettiğini ve cenazesinin aynı uçakla yurda getirildiğini belirterek, bu olayın kendilerini çok üzdüğünü anlattı.

Özinan, Atatürk Havalimanı'na indiklerinde şirket yetkilileri tarafından kendilerine zarf içinde para verildiğini bildirerek, bununla evlerine rahat ulaşım imkanı bulabileceklerini de kaydetti.

İşçilerden Hakan Oyar da "Çatışma seslerini duyuyorduk bazen ama hiç çatışma görmedik. Bize orda 'ülkeyi terk edin' yönünde baskı yapılmadı. Orda hiç kimse kalmadı, hepimiz geldik" dedi.

Öte yandan, Halkların Demokratik Partisi (HDP) milletvekili Levent Tüzel, işçileri havalimanında karşılayarak, yaşadıkları olaylarla ilgili bilgi aldı.

Libya'daki Türk işçilerden 36'sı, saat 21.00'de Atatürk Havalimanı'na inmişti.

Comments

No comment yet.

Only +plus subscribers can access this content.

SUBSCRIBE now to share your thoughts on the markets and get more comments.
SUBSCRIBE If you already have an account Sign In

Most read news

Freight transportation activities have resumed on the Baku-Tbilisi-Kars Railway Line

Thursday, May 30, 2024

Customs duty on imported billet from Azerbaijan has been reduced

Monday, May 27, 2024

Some steel products can be exempted from export duties in Russia

Thursday, May 23, 2024

Sabancı Holding's Solar Power Plant project in the USA was put into operation

Monday, May 20, 2024

US confirms 25% steel tariff on China

Wednesday, May 15, 2024
Follow List
Expand
Your watch list is empty

Add your favorite commodities for quick access and don't miss the latest price change news.

There are no news categories you follow
Edit Notification Preferences
E-bulletin subscription
Sign up to receive the latest news and daily iron prices by e-mail and sms
Become a Plus Subscriber Now!