29 Eylül'de ArcelorMittal Corporation, İspanya'daki ArcelorMittal Asturias (Gijon) çelik tesisindeki yüksek fırın A'yı kapatma sürecine başladı. ArcelorMittal, Eylül ayının başında bu kapasiteleri geçici olarak devre dışı bırakma kararını açıklamıştı.
ArcelorMittal Asturias, yılda yaklaşık 4,5 milyon ton toplam kapasiteye sahip iki yüksek fırın ile faaliyet gösteriyordu. Bunlardan birinin durdurulması çelik üretiminde azalmaya yol açacağı doğacak sonuçlardan biri olarak öngörüldü. Firmada filmaşin, kalın çelik, saclar ve raylar üretiliyordu.
Şirkete göre, yüksek fırın, olumsuz piyasa koşulları nedeniyle en az üç ay süreyle kapatıldı. Buna göre, hizmete dönüşün zamanlaması, Avrupa pazarındaki çelik ürünlerine yönelik talebe ve fiyatlara bağlı olacaktır.
ArcelorMittal, Eylül ayı ortasında Fransa'daki bir yüksek fırını hizmet dışı bıraktı ve Ekim ayının ilk on gününde Polonya'daki başka bir fırını kapatmayı planlıyor. Ayrıca şirket daha önce Almanya'daki ArcelorMittal Bremen çelik tesisindeki bir yüksek fırını daha kapatma kararını açıklamıştı. Şimdiye kadar, bu konuyla ilgili yeni bir gelişme yaşanmadı.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı