Uluslararası İnşaat Demiri İhracatçıları ve Üreticileri Birliği (Irepas), artan hammadde maliyetleri, yüksek enerji fiyatları ve azalan ticari faaliyetler arasında 2023'ün ilk çeyreğinin küresel uzun ürün pazarı için uzun zamandır en kötü çeyrek olabileceğini söylüyor.
Üreticiler, yılın ilk altı ayı sayesinde 2022'yi güçlü kazançlarla kapatacak olsalar da, bilançolarındaki kayıpları en aza indirmek için gelecek yıl üretimi daha da azaltmak zorunda kalacaklar. Ayrıca, üretim seviyelerini korumaya devam ederlerse ve zararına satış yaparlarsa, büyük olasılıkla ticari önlemlerle karşı karşıya kalacaklardır. Irepas, Aralık ayı kısa vadeli görünümünde, "Bu koşullarda, piyasada yeni bir arz-talep dengesinin görülmesi biraz daha zaman alacak" dedi.
Irepas, "Üreticiler tarafından beklenen daha uzun yenilemeler büyük olasılıkla arzı sınırlayacağından, AB pazarındaki çelik alıcıları tatillerden sonra ne olacağı konusunda gerginleşmeye başladı. Öte yandan önümüzdeki yılın ilk çeyreğine ilişkin hava koşulları konusunda büyük bir soru işareti var. Sıcaklıklar ılımlı kalırsa, şimdiye kadar sağlıklı olan inşaat talebi daha erken toparlanacak ve üreticilerin fiyatlarını artırmasına yardımcı olacak. Enerji fiyatları nihayetinde her şeyin temelini oluşturacaktır."
Irepas, ABD'de yeni Buy American yatırım paketinin 1 Ocak'tan itibaren yürürlüğe gireceğini ve "AB için büyük bir meydan okuma olacağını" öngörüyor. “Yeni bir ticaret savaşı kapıda olabilir.” Bu arada Çin'de, sıfır Kovid politikasının "sessizce" olası tasfiyesi, Ay Yeni Yılı sonrasında çelik talebinin artmasına yol açabilir
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı