Kenya'nın Tahran Büyükelçisi, Şiraz Ticaret Odası'nda düzenlediği toplantıda, İranlı şirketleri Kenya'yı ürünlerinin Doğu Afrika'ya üretimi ve ihracatı için bir üs olarak kullanmaya davet etti.
Kenya Elçisi Sayın Jashua Gatimu, Fars Eyaleti, Şiraz Ticaret Odası Başkanı ile yaptığı toplantıda, iki ülke arasındaki ekonomik işbirliğinin artırılması çağrısında bulundu.
Gatimu daha sonra Kenya ve Şiraz'ın fırsat ve kapasitelerine dikkat çekerek, Afrika'da İran Teknoloji ve İnovasyon Merkezi'ne ev sahipliği yapan tek ülkenin Kenya olduğunu ve bu merkezin neredeyse kalıcı bir sergi olduğunu ve tüccarların ürünlerini burada sergileyebileceklerini ve birçok ticari değişimin burada yapıldığını ve İran ve Kenya için çok iyi bir fırsat olduğunu söyledi.
Şu anda 20 İranlı şirketin bu merkezde aktif olduğunu ve Kenya'nın her iki devletin ticari ilişkileri için yararlı olduğu için sayıyı artırmaya çalıştığını söyledi. Daha sonra Nairobi'nin iki devlet arasındaki ticaret alışverişinde ilerleme için önemli rolüne işaret ederek, Nairobi'deki İran büyükelçisinin Nairobi'de İran'dan gelen inşaat malzemelerini sunmak için kalıcı bir serginin başlatılması için çok çalıştığını ve İranlı şirketlerin ürünlerini sunabileceğini ve Kenya ile değiş tokuş edebileceğini de sözlerine ekledi.
Ayrıca İranlıların Kenya'da ucuz fiyatlı evler inşa edebileceklerini, çünkü inşaat piyasasının ülkesindeki iyi pazarlardan biri olduğunu ve Kenya'nın bu konuda yatırımı memnuniyetle karşıladığını söyledi.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı