Alman BASF ve Fransız maden şirketi Eramet, Endonezya'da bir nikel eritme tesisine yatırım yapmak için 2,6 milyar dolarlık bir ortaklık anlaşmasını sonuçlandırdı.
Yatırım bakanlığı, BASF CEO'su Martin Brudermüller'e atıfta bulunarak, proje yatırım anlaşmasının yaklaşık 2,4 milyar euro (2,59 milyar dolar) değerinde olacağını bildirdi. Proje kapsamında elektrikli araçlar için bataryalarda kullanılacak malzemeler imal edilecek.
Brudermüller, "Eramet ile anlaşmamızın son aşamada olduğunu, kararımızın 2023'ün ilk yarısında alınacağını büyük ihtimalle iletmek isteriz." dedi.
Eramet tarafından bu ay yapılan bir yatırımcı sunumu, ortaklığın 2026 başlarında üretime başlaması beklenen karışık hidroksit çökeltisi (MHP) üretmek için yüksek basınçlı asit liç (HPAL) ünitesi ile bir hidro-metalürjik kompleks inşa edeceğini gösterdi.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı