Avrupa Komisyonu, ArcelorMittal'in İspanya ve Almanya'daki tesislerinde karbonsuzlaştırma üretimi için 515 milyon Euro'luk bir sübvansiyonu onayladı. Brüksel'in beklentisi, Rus gazının reddini hızlandırmak.
460 milyon avroluk fonun çoğu, İspanya'nın kuzeybatısındaki Gijon çelik fabrikasının modernizasyonuna yönlendirilecek. ArcelorMittal, hidrojen ve karbon karışımıyla demirin doğrudan indirgenmesi için bir tesis kurmayı planlıyor. Şirket, 2025 gibi erken bir tarihte piyasaya sürmek istiyor.
ArcelorMittal Hamburg'da da 2026 yılına kadar benzer bir atölyeye sahip olacak, ancak üretimde yalnızca hidrojen kullanan deneysel bir tesis olacak. Kapasitesi yılda 100 bin tondan az olacak. ArcelorMittal, bu sayede üretimi artıracağına ve 700 bin ton karbondioksit salınımını önleyeceğini iddaa ediyor. Ayrıca şirket bu proje için yaklaşık 55 milyon euro bütçe ayırdı.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı