Dünyanın en büyük çelik üreticisi ArcelorMittal, COVID-19 pandemisinin devam eden ekonomik toparlanmasından 13 yılın en yüksek üç aylık kazancını rapor ederek beklentileri aştı ve yeni bir hisse geri alımı duyurdu.
Lüksemburg merkezli şirket ayrıca Perşembe günü yaptığı açıklamada, bu yıl küresel çelik tüketimindeki büyüme tahminini önceki %4.5-5.5'ten %7.5-8.5'e yükselttiğini söyledi.
ArcelorMittal, piyasa tarafından en çok izlenen rakam olan ikinci çeyrek çekirdek karının (FAVÖK) 5,1 milyar dolar olduğunu ve bir yıl önceki 700 milyon doların neredeyse yedi katı olduğunu ve analistlerin 4.7 milyar dolarlık bir şirket anketinde ortalama tahminlerinin üzerinde olduğunu söyledi.
Şirket, 2021 yılı sonuna kadar tamamlanacak 2,2 milyar dolarlık bir geri alım programına başlayacağını söyledi.
Güçlü çelik talebinden ve düşük stoklardan yararlandığını ve bunun sonucunda çelik sevkiyatlarının arttığını, ancak sipariş defteri gecikmeleri nedeniyle çelik marjlarındaki iyileşme henüz grubun sonuçlarına tam olarak yansımadığını söyledi.
Çin'de enflasyonu frenlemek için devam eden politika değişikliklerinin ve karbonsuzlaştırmaya odaklanmanın Çin dışındaki küresel çelik endüstrisi üzerinde kalıcı olumlu etkileri olabileceğini ekledi.
Şirket ayrıca, yaklaşık 10 milyar dolarlık yatırım gerektirecek yeni bir karbondan arındırma planında 2030 yılına kadar karbondioksit emisyonlarını %25 oranında azaltma hedefi de belirledi.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı