Brezilya'nın çelik endüstrisi, rekor yüksek talepten sonra yatırımlara devam ediyor.
Brezilya Çelik Enstitüsü (IABr) başkanı Marco Polo de Mello Lopes'e göre, ülkenin çelik sektörü 2021'den 2025'e kadar yaklaşık 8 milyar ABD dolarına mal olabilecek yeni bir yatırım döngüsü öngördü.
"Çelik üreticilerinin pandemi başlamadan öncekinden daha yüksek oranda üretim yapmasıyla arz normalleşti. Çelik üreticilerini temsil eden Instituto Aço Brasil başkanı Marco Polo de Mello Lopes, Valor ile yaptığı röportajda sektörde kapasite kullanımı %73,5 seviyesinde.” dedi.
Dünyanın dokuzuncu en büyük çelik endüstrisi olan Brezilya'daki çelik endüstrisi, bu yılın ilk yarısında çelik talebi sekiz yılın en yüksek seviyesine ulaştığı için daha kolay nefes alıyor. Bu nedenle Brezilyalı şirketler, 2014'ten beri faaliyette olmayan fabrikaların genişletilmesi ve yeniden bağlanması için şimdiden yatırımlarını duyuruyorlar.
Bu açıdan bakıldığında, COVID-19 pandemisi nedeniyle fırınların, yüksek fırınların ve ürün hatlarının kapanmasına neden olan arızalar aşılmış görünüyor.
Geçen hafta, Gerdau grubu Minas Gerais'teki tesislere 6 milyon R$'lık yatırım yaptığını duyurdu. İki ay önce grup, Paraná'daki bir birimin ve São Paulo'daki başka bir özel çelik biriminin yeniden etkinleştirildiğini duyurdu. Usiminas, Cubatão'da (São Paulo) galvanizli çelik bir hat kurmayı inceliyor. Meksikalı grup Simec, Pindamonhangaba'daki (São Paulo) inşaat demiri ve filmaşin tesisini iki katına çıkarmayı planladığını ve Cariacica'daki (Espírito Santo) tesisi genişleterek toplam 350 milyon $'a mal olacağını söyledi.
Mart ayında ArcelorMittal, Santa Catarina'da 350 milyon$'lık bir genişleme projesine yeniden başladı ve Ocak ayında João Monlevade'deki (Minas Gerais) uzun çelik haddehanesinde faaliyete başlayacak, tesis 2015'ten beri hazır, ancak pazar eksikliği nedeniyle atıl durumda kalmıştı.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmadı